Başarılı Bir E-Posta Kampanyasının Temelleri

E-posta gönderimi eskisi kadar revaçta olmasa da pek çok şirketin dijital pazarlama programının önemli bir parçası olmayı sürdürüyor. E-posta kampanyalarında dikkat edilmesi gereken temel noktalara geçmeden önce, şunu belirtmek isterim ki e-posta diğer dijital araçlarının yanında kullanılmaya devam etmeli, ancak ana yöntem olmaktan çıkarılmalıdır. Bazı belirli sektör ve şirketler dışında, e-posta gönderimi artık sadece yardımcı bir görev üstlenebilir. Bu durumun iki temel sebebi var:

1) Son birkaç yıldaki e-posta kirliliği herkesi fazlasıyla bunalttı. Artık "gördüğün gibi sil" durumuna gelindi. Dolayısıyla, aşağıda vereceğim rakamlar için bütçe ayırmak şirketler açısından verimli olmaktan çıkıyor.
2) Eskiden e-posta insanlara doğrudan ulaşmanın ve insanların içeriği paylaşmasının en iyi yollarından biriydi. Artık her iki açıdan da oldukça geride kaldı. En son ne zaman bir e-postayı birkaç arkadaşınıza ilettiğinizi şöyle bir düşünün.

Gelelim e-posta kampanyası yaparken dikkat edilmesi gereken temel noktalara.

1- Listeniz güncel ve temiz olsun


Bir kere oluşturulup sonrasında yıllarca elden geçirilmemiş bir adres listesi başarısızlığınızı garanti eder. Yanlış formatlı adresleri eleyin, listeden çıkma isteklerinin uygulandığına ve listenizin belli periyotlarla yeni kayıtlar aldığına emin olun. Listenizin ortalama yaşı 12 ayı geçmesin.

2- Alakalı ve dikkate değer içerik oluşturun


E-posta göndermek birinin kapısını çalmaya benzer ve kimse aşağıdan zili çalıp kaçan çocuklardan ya da kapı kapı dolaşan satıcılardan hoşlanmaz. Gönderdiğiniz e-postanın içeriği kişinin ilgi alanına girer ve dikkat çeker nitelikte olmalı. Basmakalıp reklam dilini ve/veya özensiz içeriği kullanmayı bırakın.

3- Tasarım önemlidir


E-postanın tasarımı iki açıdan önemlidir. Marka kimliğinizi yansıtacak ve aynı zamanda insanların dikkatini çekecek bir tasarımınız olmalı. Bu temel belirlendikten sonra, ilettiğiniz mesajları doğru bir sıralama ve yapı içinde sunmanız da tasarımın başarısına bağlıdır. E-posta optimizasyonu da bu aşamada mutlaka yapılmalı.

4- Bu e-posta kimden geliyor, konusu ne?


Alıcı ilk olarak e-postanın kimden geldiğine ve konu başlığına şöyle bir göz atıp ne yapacağına karar verecek; konu satırına onu açmaya ikna edecek bir şey yazın. Kimden kısmına asla yanıltıcı bir şey yazmayın, ama sizi en iyi ifade edecek isim ya da kısaltmayı seçin. Örneğin bir marka bir şirket ismine göre daha kolay tanınır.

5- Zamanlama herşeydir

Herşeyi doğru yapıp gönderim için Salı 21.30'u beklerseniz ya da en önemli kampanyanızı bayram tatilinin ilk gününe ayarlarsanız kendinizi sabote etmiş olursunuz. Aynı zamanda gönderim periyotlarınızı da sabitlemeye çalışın. Genelde ayda 2-3 gönderim idealdir. Ne insanları bıktırın ne de kendinizi unutturun.

6- Link çeşitliliği ve giriş sayfaları


E-posta içeriğinde birden fazla link bulunması önemlidir. Bir linkin gözden kaçmasına karşı ya da farklı ilgi alanlarına hitap etmek açısından farklı linkler (aynı linki birden fazla yerde kullanmak ve ayrı linklere yer vermek) bulundurmak avantajınıza olacaktır. Linklerin yönlendirdiği giriş sayfalarınızı mutlaka yönlendirmek için kullandığınız içerikle uyumlu hale getirin.

7- Sonuçları ölçün ve kıyaslayın

Ölçmeniz ve gerek kendi kampanyalarınız gerekse sektör genelinde yapılanlarla kıyaslamanız gereken temel parametreler şunlardır:

Open rate: E-postanın açılma oranı. 1000 kişiye giden posta 100 kişi tarafından açılırsa open rate 10% olur. Bu rakam genelde 2-3% civarında olacaktır.

CTR (click through rate): E-postayı açanlardan herhangi bir linke tıklayanların sayısı. Açan 100 kişiden 20 tanesi bir linke tıklarsa CTR 20% olur.

Response /conversion rate: Linki tıklayarak geldiği sayfada bir soruyu yanıtlayan, bir form dolduran kişilerin, yani sizin somut amacınızın gerçekleşme oranı. Linki tıklayan kişilerden 5 tanesi bunu yaparsa, conversion rate= 5/1000 yani 0,05 olur.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Onur Air Vakası: Bir Sosyal Medya Depremi

Dijital Pazarlama Stratejileri: Inbound / Outbound

Twitter'da Nasıl "Trending Topic" Olunur?